چرا کاشان پایتخت فرش سجاده ای دستبافت و فرش ماشینی است ؟

چندین سال قبل بیشتر مردم ایرانی به قالی بافی مشغول بودند. و دستگاه قالی بافی در اکثر خانه ها دیده می شد.عمده فروشی فرش های دستبافت در بیشتر شهرها به خصوص مشهد ،مازندران ،یزد،تبریز، کاشان رونق گرفته بود. اما با مرور زمان تولید فرش سجاده ای دستباف در این مناطق کم رنگ شد. و اکنون منطقه ی کاشان و آران بیدگل را پایتخت فرش سجاده ای دستباف در ایران می نامند.

آیا می دانید چرا فرش های سجاده ای دستبافت مخاطبان زیادی دارند؟

فرش سجاده ای دستبافت در تمام جهان مخاطبان زیادی دارد. و در صورتی که افراد توان مالی کافی داشته باشند؛ حتما از نوع فرش دستبافت برای مکان مد نظر خود خریداری می کنند. چرا که این فرش ها با مرور زمان زیباتر و قیمتی تر می شوند.

فرش سجاده محراب نقش کاشان

ویژگی فرش سجاده ای دستبافت

1- تقارن رنگ در فرش دستباف 

2- درخشندگی و زیبایی بیشتر 

3-  انعطاف پذیری پرز فرش دستباف 

4-  به کار بردن الیاف طبیعی در فرش 

5- عمر و ماندگاری بالا 

6- استفاده از پشم، پنبه و ابریشم 

فرش سجاده ای دستبافت گونه (فرش ماشینی )

به فرش های سجاده ای که شانه تراکم آنها در متر مربع 700 شانه یا بیشتر باشد فرش ماشینی یا فرش دستبافت گونه می گویند. و هر مقدار شانه و تراکم فرش سجاده ای یا فرش های ماشینی بالاتر باشد کیفیت آن به فرش دستباف نزدیک تر می شود.

برای اطلاعات بیشتر شما را به خواندن مقاله ” فرش سجاده ای دست بافت گونه آشنا شویم” دعوت می نمایم.

فرش سجاده محراب نقش کاشان

ویژگی های مهم فرش سجاده ای ماشینی

1- الیافی که در بافت سجاده فرش ماشینی  استفاده می شود به دودسته طبیعی ( جوت ،پنبه ،ابریشم ،پشم ) و مصنوعی ( اکریلیک ،پلی استر،پلی پروپیلین ) تقسیم می شود.

2- دستگاه بافت فرش ماشینی یکی از مهم ترین ویژگی در بافت فرش سجاده ای مرغوب می باشد. بهترین نوع دستگاه بافندگی در حال حاضر ، دستگاه واندویل و شونهر است.

3- ضخامت فرش سجاده ای ماشینی عامل مهم دیگری از مرغوب بودن فرش سجاده ای است. در دو صورت فرش ماشینی از ضخامت بیشتری برخوردار خواهد بود. اولا برای بافت سجاده فرش از نخ بیشتری استفاده شود. دوم اینکه تراکم بالا به فرش سجاده ای ندهیم زیرا باعث نازک تر شدن فرش ماشینی می شود.

تفاوت فرش سجاده ای دستبافت گونه و سجاده فرش ماشینی

1-  فرش سجاده ای دستبافت گونه استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به فرش ماشینی معمولی دارد.

2- در فرش دستبافت گونه از پود و چله استفاده می کنند تا استحکام بیشتری داشته باشد. اما در سجاده فرش های ماشینی از جوت و پنبه استفاده می شود.

3- هر قدر دستگاه های تولید و بافت فرش دستبافت گونه مجهز و بروزتر باشد، فرش نیز با کیفیت تر خواهد بود.

در نتیجه هرچقدر شانه تراکم ، نخ پود ، جوت و پنبه ، با کیفیت تر و بهتر باشد، به فرش سجاده ای دستبافت نزدیک تر خواهد بود .

 

فرش سجاده محراب نقش کاشان

خرید فرش سجاده ای ماشینی از پایتخت فرش ایران

شرکت فرش سجاده ای محراب نقش کاشان تولیدکننده تخصصی سجاده فرش و انواع فرش ماشینی ، با بیش از دو دهه فعالیت توانسته است. سهم ویژه ای در نمازخانه ها و مساجد سرتا سر تا کشور داشته باشد. محراب نقش هم اکنون آماده خدمت رسانی ویژه برای مشتریان عزیز می باشد. رضایت و لبخند مشتریان گرامی اولویت کارما می باشد. پس با خیالی آسوده از محراب نقش خرید کنید. جهت مشاهده طرح ها، خدمات بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

📞شماره تماس : 03154751365